درمان داوریی با توجه به تاریخچه پزشکی، معاینه فیزیکی، نتایج آزمایشات و وضعیت منحصر به فرد کودک تجویز می‌شود. درمان ممکن است به سادگیِ فرستادن کودک به خانه همراه با استراحت، تشویق به مصرف مایعات و یک رژیم غذایی ملایم باشد. در عوارض جدی، درمان کودک ممکن است گسترده‌تر بوده و نیاز به بستری در بیمارستان و عمل جراحی باشد.
شما می‌توانید استامینوفن (بدون آسپرین، Silapap کودکان، پانادول، Liquiprin یا تیلنول) را برای کنترل تب کودک استفاده کنید. بیشتر پزشکان هنوز هم از تجویز آسپیرین برای کودکان خودداری می‌کنند. از دادن آنتی‌بیوتیک به کودک اجتناب کنید، مگر اینکه توسط پزشک تجویز شود. پزشکان داروهای گیاهی یا دیگر داروهای خانگی را توصیه نمی‌کنند. اگر بعد از استفاده آنها برای کودک خود به پزشک مراجعه کنید، مطمئن شوید که دقیقاً همان چیزی که به کودک داده‌اید، به پزشک اطلاع دهید. زیرا این قبیل مواد می‌تواند بر نتایج توصیه‌های درمانی پزشک تأثیر بگذارد.

درمان خانگی درد شکم کودکان

والدین یا پرستار کودک باید هوشیار باشند و در زمان مناسب برای دریافت کمک‌های پزشکی اقدام کنند. بر وضعیت کودک به خصوص در دوران بهبودی، نظارت دقیق داشته باشید تا زمانی که کودک بهتر شود. ممکن است برای نوجوانان آزار دهنده باشد، اما بهر حال آنها را تحت نظارت قرار دهید.

  • استراحت: برای کودکان مبتلا به دردهای فعال شکمی، استراحت اغلب مفید و موثر است. دراز کشیدن روی صورت ممکن است به کاهش درد نفخ کمک کند. اما وضعیت مطلوب، همان حالتی است که بهترین احساس را به کودک می‌دهد.
  • رژیم غذایی: افراد می‌توانند بدون غذای جامد مدت طولانی زنده بمانند، اما برای ادامه حیات نیاز به مصرف مایعات دارند. کم شدن آب بدن مدتی طول می‌کشد، به همین دلیل مصرف دائمی مایعات همیشه ضروری نیست. کودکی که به طور پیوسته استفراغ می‌کند قادر به نگه داشتن مقدار زیادی از مایعات در بدن خود نیست. پزشکان توصیه می‌کنند مقدار کمی (۱-۲ اونس) مایعات را هر دفعه (به طور معمول هر ۱۵-۲۰ دقیقه) به کودک بدهید تا زمانی که کودک بتواند مقداری بیشتری مایعات را در بدن خود نگه دارد. از دادن مایعات و نوشیدنی‌های رنگی، گازدار، کافئین‌دار، چرب و یا بیش از حد شور و شیرین (مانند کولای سیاه، چای، قهوه، شیر، نوشیدنی‌های انرژی زا و آب میوه) به کودک اجتناب کنید.
  • غذاهای مایعات : آب یا شیر گرم را به نوزاد خود ندهید، زیرا می‌تواند موجب مشکلات جدی در رابطه با نمک بدن نوزاد شود. همچنین، هضم شیر برای معده بیمار دشوارتر است. پزشکان مایعات مختلف را برای کم‌آبی بدن توصیه می‌کنند. به عنوان مثال،Pedialyte را می‌توانید بدون نسخه تهیه کنید. سعی کنید هر چه زودتر روال تغذیه عادی نوزادتان را از سر بگیرید. گزینه‌های مناسب برای بچه‌های بزرگ‌تر شامل لیموناد زنجبیلی یا سوپ جوی ساده با آب مرغ است. از دادن شیر، آب میوه، نوشابه‌های قوی گازدار، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا (مانند Gatorade) در کودکان مبتلا به اسهال اجتناب کنید، زیرا معده آنها ممکن است این مایعات را تحمل نکند. اگر کودکان بزرگ‌تر نوشابه بخواهند، از دادن نوشابه‌های حاوی کافئین به آنها خودداری کنید. تکان دادن و خارج کردن گاز نوشابه‌های گازدار ممکن است آنها را برای معده کودک بیمار قابل تحمل‌تر کند.
  • غذاهای جامد: کودک به شما خواهد گفت که چه زمانی قادر به خوردن مواد غذایی جامد است. مصرف این غذاها را به آرامی شروع کنید، ابتدا با نان تُست یا بیسکوئیت کراکر شروع کنید، سپس با افزایش تحمل کودک، کم کم غذاهای معمولی به کودک بدهید. پس از یک رژیم کاملاً مایع، مصرف موز، پوره سیب، نان تُست ساده و یا برنج پخته شده، غذاهای مناسبی برای شروع است