در فاصله کوتاه از مقر اصلی سِرِس، بزرگ ترین بانک مدفوع جهان به نام Open Biome قرار گرفته است. دانشمندان این مرکز نیز تلاش دارند تا عفونت C.Diff را درمان کنند، با این تفاوت که محصول آنها به مدت چندین سال مورد استفاده قرار گرفته است.

Open Biome به تاثیر قدرتمند مدفوع خالص و فرآوری نشده اعتقاد دارد. هر ماه صدها نفر داوطلب به صورت ناشناس، بسته هایی حاوی مدفوع خود را در اختیار این بانک قرار می دهند و متخصصین به توزین و درجه بندی هر نمونه بر اساس «مقیاس مدفوع بریستول (Bristol stool scale) می پردازند. در مرحله بعد محلول آب نمک به محتویات بسته افزوده شده و ترکیب حاصل منجمد می شود تا برای پزشکان و محققین سرتاسر آمریکا ارسال شود.

از زمان تاسیس Open Biome در سال 2012، این فرایند ساده و داوطلبانه اهدای مدفوع توانسته بیش از 15 هزار مورد ابتلا به C.Diff را درمان کند. نحوه تحویل دارو به بدن بیمار به هیچ وجه اهمیت ندارد؛ تنقیه، کولونوسکوپی، کپسول خوراکی حاوی مدفوع فشرده و منجمد، همگی در درمان بیماری فوق موفق هستند اما مصرف مجدد محتویات روده به یکی از چالش های نهادهای رگولاتوری تبدیل شده است.

بنا به نظر متخصصین FDA و البته عقل سلیم، روش Open Biome تنها راهکاری کوتاه مدت خواهد بود تا زمانی که روش بهتری ابداع شود. اگرچه اهدا کنندگان مدفوع از نظر بیماری های خطرناک مورد ارزیابی و غربالگری قرار می گیرند اما هیچ آزمایشی نمی تواند همه چیز را تضمین کند. همچنین فقط احتمال وجود باکتری هایی نظیر E.coli در نمونه های اهدایی، سلامت بیماران را به خطر نمی اندازد، بلکه ساختار باکتریایی بیگانه به تنهایی می تواند دردسرآفرین باشد چون میکروارگانیسم های سیستم گوارش دو فرد می توانند تا 90 درصد با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

 
به همین دلیل در سال 2013 سازمان غذا و داروی آمریکا پیوندهای مدفوع را در دسته دارویی قرار داد و آینده Open Biome را در هاله ای از ابهام فرو برد. اگرچه بانک مدفوع هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد اما توسعه روش های ایمن تر به نابودی آنها منجر خواهد شد.