هر چیزی که رایحه‌ای به آن اضافه شده باشد می‌تواند راههای هوایی بینی و داخل پلک‌ها را تحریک کند. عطر و ادکلن، شمع‌های معطر، دود اسپند و ... چند نمونه از این محرک‌ها هستند. البته اجتناب کامل از از این محرک‌ها غیرممکن است چون ممکن است در محیط‌هایی قرار بگیرید که تحت کنترل کامل شما نباشند، بنابراین بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که دست کم در خانه‌ی خودتان این مواد محرک را حذف کنید و تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض این محرک‌ها در بیرون از خانه اجتناب کنید.


کلر

شنا کردن در استخرهای کلر دار و حتی فقط نشستن در کنار این استخرها می‌تواند به اندازه‌ی شمع و عطر برای‌ آلرژی‌تان بد باشد. کلر، گازی تحریک کننده است که اثری مانند عطر و ادکلن و ... روی شما دارد. اگر بتوانید کلر را استشمام کنید، پس وارد بدن‌تان شده است. استخرهای سرپوشیده از استخرهای روباز هم بدتر هستند زیرا کلر، در محیطی کوچک‌تر پخش می‌شود.

لباس‌های‌تان

آیا ژاکت پشمی‌تان را بعد از هر بار پوشیدن می‌شویید؟ اگر این کار را نمی‌کنید باید بدانید که برای آلرژی‌تان بسیار بد است. لباس‌ها مخصوصا آنهایی که از پارچه‌های ضخیم و ناصافی چون پشم درست شده‌اند، جاذب خاک و گرد و غبار هستند.
 
شما باید این لباس‌ها را بعد از هر بار پوشیدن، شستشو بدهید. بهتر است از لباس‌های نخی یا لباس‌هایی که راحت‌تر تمیز می‌شوند استفاده کنید. همچنین خیلی خوب است که لباس‌ها را در آب گرم بشویید، آزمایش‌ها نشان داده آنهایی که لباس‌های خود را در آب ۱۴۰ درجه شسته بودند، نسبت به آنهایی که لباس‌ها را در آب سرد شستشو داده بودند، آلرژن‌های کمتری روی لباس‌های‌شان داشتند.

صبح حمام کردن

گرد و غبار و گرده‌ها فقط به لباس‌های‌تان نمی‌چسبند، بلکه به پوست و موهای‌تان هم می‌چسبند. این ذرات ریز، درست مانند خاک، روی شما می‌نشینند، اما شما نمی‌توانید آنها را ببینید. دوش گرفتن قبل از رفتن به رختخواب به شما کمک می‌کند آلرژن‌هایی را که در طول روز به خود جذب کرده‌اید از بدن‌تان پاک کنید. اگر شب با این ذرات ریز به رختخواب بروید، دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوید که دیگر دوش گرفتن در صبح، چندان کمکی به شما نخواهد کرد.